2012. június 5., kedd

Lecsó

Nincs nyár lecsó nélkül! Ma nincs éppen jellegzetes nyári idő, viszont az illatok lecsófőzés közben előhozzák a legjobb balatoni nyaralós emlékeket.

Receptkeresés közben arra jutottam, hogy ahány ember, annyiféle lecsó, mint a brassóinál például. Aztán végülis ezt a receptet vettem alapul, és követtem is. A "sima" magyar lecsóba azt hiszem a hagymán, paprikán és a paradicsomon kívül más nem kerül - a francia ratatouille-be kell még cukkini és padlizsán. Egy svéd oldalon olyan ratatouille receptet is találtam, amibe sáfrány meg narancshéj is kellett... Szóval lehet itt játszani a hozzávalókkal :) (Ugyanitt zárójeles megjegyzés: aki nem látta a Pixar Ratatouille című meséjét, sürgősen nézze meg!!)

Mi kell hozzá?

  • 6 db paprika
  • 4 db paradicsom
  • 2 kis cukkini
  • 1 db padlizsán
  • 2 fej vöröshagyma
  • fokhagyma
  • olívaolaj - bográcsban nyilván szalonnával az igazi :)
  • bors
  • majoranna
  • kakukkfű
  • oregano
  • rozmaring
Mit kell vele csinálni?
Főzés előtt 30 perccel a padlizsánt karikázzuk fel és sózzuk be, hagyjuk állni.

 
A hagymát vágjuk fel. Nos, van nekünk ilyen szuper aligátor-aprítónk. Svédországban vettem Anyukámnak. Félbe kell vágni a hagymát, beletesszük az aligátor szájába:


Egy nagy határozott mozdulattal lenyomjuk...


...és az egész konyhánk tele van mértanilag ugyanakkora méretű vöröshagymadarabokkal! Szuper! :D


A hagymát, a cukkinit, a padlizsánt és a paprikát összevágjuk és olívaolajon elkezdjük párolni kis lángon - kicsit kilógott a lábasból, de összeesik kicsit.






Eközben forraljunk fel egy kis lábasban vizet. Ha már forr, tegyük bele a paradicsomokat úgy, hogy kis keresztet vágunk az aljukba:


Nagyjából egy perc múlva elkezd a héja leválni. Annyira könnyen lejön, hogy még kés sem kell hozzá:


Vágjuk össze a paradicsomokat és tegyük a többi zöldséghez. Ne főzzük túl - pép lesz az egészből különben.


Fűszerezzük, kóstoljuk.


És jó étvágyat! :) Én egy szelet rozskenyérrel ettem, de lehet tojásosan, bele lehet főzni rizst, de tésztaszósznak sem utolsó!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése