2012. május 31., csütörtök

Bemutatom a konyhámat VI.

Ez most egy amolyan érdeklődő bejegyzés, mivel nagyon érdekel: nektek mi van az alapkonyhátokban? Mi az, amit a leggyakrabban vásároltok? Miről gondoljátok úgy, hogy jó, ha mindig van otthon?

Én 9 hónapja vezetem a saját háztartást, ennyi idő alatt kialakul, hogy mi szokott szerepelni minden alkalommal a bevásárlólistán.

Íme az én alapkonyhám:
  • liszt: sütinek, mártásba sűríteni, tepsit kikenni margarinnal és utána liszttel stb.
  • paradicsom: csak úgy enni (nekem ez a kedvenc zöldségem), sok mindenre lehet tenni dísznek vagy feltétnek.
  • tej: kávéba, inni edzés után, rántottához, sütikhez fontos.
  • tejföl: rakott dolgokhoz, szószokba, krémlevesekhez, de én a borsólevesbe is szeretem, meg a sütik tésztája is lágyabb vele.
  • fetasajt: salátába vagy bármibe, amibe nem szeretnénk a szokásos sajtot tenni.
  • fahéj: én szinte minden sütibe teszek, de feldobja a kakaót, kávét, vagy csak meghinteni vele valamit.
  • paradicsompüré: egy egyszerű spagettiszósznak, pizzához alapnak, sose jön rosszul!
  • gomba: jó, ezt nem mindenki szereti, de a spagettiszószt vagy a lasagnét feldobhatjuk vele, ha friss gombánk van, akkor leves is lehet, svédgomba, de a rántotta is finom vele.





Persze egy csomó minden van még, ami eszembe jut: vöröshagyma, krumpli, rizs, olívaolaj, tojás, darált hús a mélyhűtőben, nem is beszélve az alapfűszerekről... :)

Szóval, Nektek mi az ALAP? :)


1 megjegyzés:

  1. Egy atlagos bevasarlas alkalmaval kerul a kosarba: alma, banan, zellersza'r, porehagyma, fokhagyma!!, csirkemell/comb/egesz, lazac, hagyma, paradicsom, uborka, paprika, zabpehely, tok-napraforgo-len-szezammag, olivaolaj, tojas, tej, joghurt, spenot, szensavmentes.

    VálaszTörlés