2012. május 16., szerda

Tiramisu

Érkezett a kívánság, hogy legyen tiramisu, én meg nekiálltam keresni a receptek közt, és riadtan láttam, hogy nyers tojás van benne. Namost ez egy olyan dolog, amit ki nem állhatok, viszolygok tőle. A tükörtojást két oldalán sütöm, a rántottát barnára, a nyers sütitésztát pedig ha nem muszáj, nem kóstolom meg. Aztán gyorsan kisegítettek, és íme, itt a recept! :) Követtem, egyedül habfixálót nem tettem bele, anélkül is meglett a tejszínhab. Nekem két adag kávét kellett lefőznöm a kotyogósban, de ez persze rajtatok múlik, mennyire hagyjátok, hogy a babapiskóta megszívja magát a kávéval.

Egyébként elég zsíros édesség, a cukortartalma talán nem is olyan vészes, de hát a tejszínhab eleve zsíros, aztán a mascarpone meg... :) Szerencsésen megtaláltam minden hozzávalót itt, Svédországban, és érdekes volt, hogy a brazil lakótársunk (aki azóta elment) is ismerte a tiramisut, csak máshogy hívják ott. A babapiskóta neve ott egyébként "pezsgősüti". :)

Mi kell hozzá?

  •  24 db babapiskóta
  • 5 dl tejszín
  • 25 dkg mascarpone
  • 3 ek cukor
  • 1 ek vaníliás cukor
  • 4 dl kávé
  • cukrozatlan kakaópor a tetejére díszítésnek
Mit kell vele csinálni?
 Verjük habbá a tejszínt a cukorral és a vaníliás cukorral. A tejszín felverésével vigyázzunk! Nem tudom, ki mennyire van ezzel tisztában meg mik a tapasztalatok, de nagyon oda kell figyelni! Sokáig kell verni, nincs kész olyan hamar, mint a tojásfehérje habja. De attól, mert sok ideig kell verni, figyeljünk és ellenőrizzük az állagot időnként, mert egyik pillanatról a másikra vaj állagú valamit kaphatunk!
Mikor kész, keverjük bele a mascarponét. 






Készítsük elő a tálkákat, nekem 6 db telt meg.


Mártsuk kávéba a piskótát, kettőt tegyünk az aljára félbetörve:


Erre mehet 2-3 ek krém:


Ezt ismételjük meg még egyszer, aztán tegyük hűtőbe. Tálalás előtt szórjuk meg kakaóporral!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése