2012. május 5., szombat

Sós piték

Ma piknikezni megyünk a barátokkal Stockholmba. Mind bevándorlók vagyunk, mindenféle életkorúak-hivatásúak-származásúak, de jó együtt lenni néha, meg persze: enni. Első alkalommal pörköltet főztem, egy-kettőre elfogyott! :) Másodszorra a marble cake-et vittem kecskeméti lekvárral, karácsony környékén meg mézeskalácsot. Most úgy gondoltam, valami sósat viszek. Vettem egy csomag eldobható alumínium edényt, abban sütöttem meg. Két félét csináltam: egy spenótosat garnélarákkal és egy gombásat csirkehússal. Egy szuper könyvből vettem a töltelékek receptjét: Vår kokbok, azaz Szakácskönyvünk a címe, és egyszerűen csodás :)


Mi kell hozzá?
A spenótos töltelékhez:
  • 250 gr spenót
  • olívaolaj
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 3 tojás
  • 2 dl tejföl
  • egy csipet só
  • én dúsítottam még egy kis garnélarákkal
Mit kell vele csinálni?
A spenótot pároljuk meg az olívaolajon, adjuk hozzá a fokhagymát. A tojásokat a tejföllel és a sóval verjük fel külön. Ha eléggé megpárolódott a spenót, keverjük össze és öntsük a formába. Én belekevertem két marék garnélarákot is, ezeket csak megpirítottam kicsit.

A csirkés-gombás töltelékhez:
  • 1 db csirkemell
  • bors
  • olívaolaj
  • 200 gr gomba
  • 2,5 ek liszt
  • 2 dl húsleves (kockából is jó)
  • 1 dl tejföl
  • egy csipet só
  • 5 dl szójaszósz
Mit kell vele csinálni?
A csirkét pirítsuk meg pár csepp olívaolajon, borsozzuk.
A gombákat vágjuk össze kisebb darabokra, tegyük rá a lisztet és a húslevest - főzzük össze. Mikor már sűrűsödik, mehet hozzá a tejföl és a só. A szójaszósz igazából a színe miatt kell, szép barnás lesz tőle. Keverjük össze a csirkével, és mehet ez is a formába.


Toljuk be a sütőbe a pitéket kb fél órára! Íme a végeredmény:





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése