2012. április 29., vasárnap

Rakott cukkini

Még mindig tart az egészséges életmód projekt a konyhámban :) Ennek jegyében vettem múltkor két hatalmas cukkinit, és hát a fiúk miatt muszáj valami húsosat főzni, úgyhogy ez lett belőle. Azt mondták egyébként, hogy finom lett, és hogy jól laktak - így aztán azt is elismerték, hogy nem feltétlenül kell íztelennek lennie annak, ami egészséges. Mert hát gondolhatnánk, hogy minél egészségtelenebb valami, annál finomabb, pl. pizza, Bic Mac etc.

Mi kell hozzá?
  • 2 nagy darab cukkini
  • darált hús
  • bors
  • olívaolaj
  • 2 db vöröshagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1-2 dl bulgur
  • tejföl
  • sajt
Mit kell vele csinálni?
A cukkinit vágjuk fel és sózzuk be, a vöröshagymát és a fokhagymát pároljuk meg az olívaolajon, és tegyük bele a húst, pirítsuk.
A sütőt melegítsük elő 200 fokra és vajazzunk ki egy tepsit. A kivajazott tepsibe tegyünk egy réteg cukkinit:
A húst fűszerezzük, és mikor kész, keverjük bele a bulgurt. Én egy kis sajtos tésztaszószt is belekevertem egyébként, hogy még szószosabb legyen. Ezt is rétegezzük a cukkinire:
Végül még egy réteg cukkini, én ez alá tettem egy kis tejfölt is:
És a tetejére sajt, és már be is tolhatjuk a sütőbe:
Görög salátával tálaltam.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése