2012. április 28., szombat

Kalács

Anyukám küldött nekem egy Good Food magazint, és ez volt az első, amit kipróbáltam belőle. Dolgoztam már kelt tésztával sokat, de kalácsot sosem készítettem, és hát ebbe kell alma, kardamom, marcipán, fahéj... Úgyhogy rossz már nem lehet :) Egy-két dolgot változtattam az eredeti recepten csak (nem tettem bele pl mazsolát meg mandulát sem), amúgy követtem. Egyébként egy másik gasztroblogger oldalán is megtaláljátok a receptet, ő dióval készítette :)

Mi kell hozzá?
  • 25 gr élesztő felfuttatva (kis langyos tejben cukorral)
  • 40 dkg liszt
  • 1 tojás
  • egy csipet só
  • fahéj
  • kardamom
  • 8 dkg cukor + 2-3 ek a töltelékhez
  • 2 csomag vaníliás cukor (nekem nagy kiszerelésű van, úgyhogy csak úgy löttyintettem rá, érzéssel)
  • 6 dkg sütőmargarin
  • langyos tej - ha kívánja a tészta
  • 2-3 db alma
  • 20 dkg marcipán
  • citromlé
  • még 1 db tojás a megkenéshez
Mit kell vele csinálni?
Állítsuk össze a tésztát: az élesztőt futtassuk fel, és gyúrjuk össze a lisztet a tojással, a sóval, a fahéjjal, a kardamommal, a cukorral és a vaníliás cukorral, és gyúrjuk bele a margarint. Kelesszük egy órát! Én az összeállítás után elmentem edzeni, úgyhogy jó két órát kelt, de nem lett nagy baja a tésztának, sőt :)


Az almákat reszeljük le és nyomkodjuk ki a levét. Locsoljuk meg citromlével, adjunk hozzá 2-3 ek cukrot, vaníliás cukrot, fahéjat.
A sütőt melegítsük elő 185 fokra, vajazzuk ki a kalács formáját.
A tésztánkat vágjuk 3 darabra, és egyenként nyújtsuk ki. Töltsük meg az almával és a marcipánnal:


Tekerjük fel és fonjuk össze:


Tegyük be a sütőbe 25 perce, aztán vegyük ki, és kenjük meg a tojással:


Süssük még 25 percig, aztán mikor kivesszük és még forró, szórjuk meg fahéjas kristálycukorral. Aztán várjuk meg, míg kihűl, és élvezzük :)





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése