2012. május 23., szerda

Kenyérsütés házilag

Bevallom, kicsit tartottam tőle - ugyanakkor mindig is ki szerettem volna próbálni. Svédországban most nagyon menő dolog házilag kenyeret sütni, lehet kovászt is kapni a boltokban. Én most az élesztős változatot próbáltam ki. Vettem egy ilyen csomagot:


A felirat azt ígéri, hogy 2 vekni hárommagos, ökológikus (ezt így mondják magyarul? :D) kenyerem lesz. A tetején oda van ragasztva a két kis csomag száraz élesztő hozzá.
Tehát, össze kellett keverni a csomagok tartalmát 6 dl kézmeleg vízzel:


Öt percig kell gyúrni, majd fél óra pihenő letakarva.






Fél óra pihenő után szépen megkelt:


Ekkor kétfelé szedjük (vagy kis zsömléket is formázhatunk belőle akár), és megint jön 30 perc pihenő letakarva:


30 perc után bevagdossuk, megfröcsköljük vízzel, és mehet 220 fokra, fél órára.


Íme a végeredmény:












És egyszerűen teavajjal megkenve, frissen, melegen... Mennyei! Nem is beszélve az egész lakást belengő kenyérillatról :)




2 megjegyzés:

  1. Huúú, már én is régóta szemezek Stockholmban a supermarketben ezzel a kenyér-alapanyaggal, de nem mertem eddig kipróbálni. Ha azt mondod, mennyei, én is ki fogom próbálni. :)

    VálaszTörlés