2012. május 15., kedd

Moussaka

Sosem voltam olyan országban, ahol lehetne ilyet enni eredetiben, sőt, még Magyarországon sem próbáltam, végképp nem itt, Svédországban :) De első élménynek nem volt rossz. :) Svéd recept alapján készítettem mindenesetre, itt az eredeti.

Mi kell hozzá?
 
  • 50 dkg darált hús
  • 3 db padlizsán
  • olívaolaj
  • 3 fej vöröshagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • fél tk chilipor vagy valami csípős:)
  • 1 tk kömény
  • 1 ek oregano
  • 1-2 tk pirospaprika
  • 5 ek paradicsompüré
  • 2 dl tejföl
  • őrölt feketebors
  • sajt a tetejére
Mit kell vele csinálni?
A padlizsánokat mossuk meg, vágjuk karikákra és pároljuk meg pár csepp olajon. Nekem minden körben pótolnom kellett az olívaolajat, mert eléggé felszívja a padlizsán.



A darált húst a vöröshagymán pároljuk meg, adjuk hozzá a fűszereket.
Ha minden kész, akkor egy tepsi aljába fektessünk le egy adag padlizsánt.

 Erre mehet a darált hús:


Ez után jön a maradék padlizsán a tetejére, és tegyünk rá jó sok sajtot:


A tejfölbe keverjünk egy kis borsot, és öntsük a sajtra:


Küldjük be a 175 fokos sütőbe fél órára:


És jó étvágyat! :) Tzatiki illene hozzá, de én csak egy egyszerű kis salátával ettem.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése