2013. október 7., hétfő

Répatorta

Anyukám mindig azt mondja, hogy ez egy olyan süti, ami a világháborúk és az édesanyák leleményességének szüleménye, és szerintem igaza van! A nagy szükségben az ember (lánya) kitalált mindenfélét, például répával süt, mert az volt, ha más nem is nagyon. Na persze mára már a répatorta a legelegánsabb cukrászdákban és kávézókban is megvásárolható, aranyárban. Mennyei süti, a tésztája jó fűszeres, amihez jól illik a savanykás, lime-os krém a tetején.


Ez a recept Leila Lindholmtól származik, ezt használjuk a gyakorlati helyemen is, ahol heti négyszer dolgozom. Most a hétvégén találkoztam is Leilával a stockholmi Csokifesztiválon, dedikáltattam is a könyvet, amiben ez a recept van.

Á, semmi extra, egy átlagos vasárnap délután, diskurálunk.




Nagy megilletődöttségemben elfelejtettem kihúzni magam és behúzni a hasam. De nézzétek meg Leilát, hát nem imádnivaló egy nőszemély?
Mostantól királynő lehetek a konyhában, ezt írta oda. Hát, maradok a boszorkánykonyhatündérnél egy ideig, idővel majd szintet lépek talán. :)

És akkor most jöjjön a recept, bár tudnék még írni oldalakat Leiláról bújtatott szerelmeslevél formájában, de ez a blog nem erről szól! :)

Mi kell a tésztához?
  • 3 db tojás
  • 3 dl cukor
  • 3 dl liszt
  • 1 teáskanál vaníliáscukor
  • 3 teáskanál sütőpor
  • 1 1/2 teáskanál fahéj
  • 1 teáskanál őrölt kardamom
  • fél teáskanál őrölt gyömbér
  • egy csipet só
  • 1 1/2 dl napraforgóolaj
  • 4 és fél dl reszelt répa, ez nagyjából 3 nagy darabot jelent
Mit kell csinálni a tésztával?
Melegítsük elő a sütőt 150 fokra.
Vajjal kenjünk ki egy kb 24 centis, lecsatolhatós tortaformát, szórjuk meg zsemlemorzsával.
A tojást verjük habosra a cukorral. Keverjük össze a száraz hozzávalókat, mérjük ki az olajat, és reszeljük le a répát. Én aprítógépet használtam ehhez, mert lusta vagyok, meg mert a répa fog. Ha nincs aprítógépünk, de van kesztyűnk, na akkor is jól jártunk. Egyébként citromlével sok minden lemosható.


Keverjünk össze mindent és öntsük a tortaformába.


Süssük 50-55 percig. Ez alatt az idő alatt elkészíthetjük a krémet.

Mi kell a krémhez?
  • 100 gr krémsajt
  • 60 gr puha vaj
  • 3-4 dl porcukor
  • egy teáskanál vaníliás cukor
  • egy lime héja és esetleg leve
Mit kell csinálni a krémmel?
Jól össze kell keverni a hozzávalókat, és ha kihűlt a tészta, vegyük ki a formából, kenjük meg, és tároljuk hűtőben.
Jó étvágyat kívánok hozzá!
 

 

1 megjegyzés:

  1. Érdekes, amiket Édesanyád mesélt a répatorta eredetéről, ilyen szempontból még nem is gondoltam rá, pedig nagy favorit nálunk is. Na és micsoda találkozás, igazán nagy élmény lehetett! :)

    VálaszTörlés