2013. április 23., kedd

Az igazi, gödi kakaós csiga

Emigránsként gyakran tör rám kis híján elfelejtett, régen evett ételek iránti vágy. Aranygaluska langyosan, vaníliaöntettel, a Mama káposztás buktája, lecsó egy nyári napon a Balatonon, édes, érett barack leve csurog le a könyökömig. Hát igen, Svédországban sötét és hosszú a tél, és az éghajlat nem teszi lehetővé, hogy ugyanolyan finom és zamatos legyen a mindennapi étel, mint otthon.


Na de félre az érzelgősséggel: megkívántam a kakaós csigát, ezért kutakodtam egy sort az interneten. Kifejezetten nem simán élesztős/sütőporos/hiperszupergyors receptet kerestem, hanem az igazit. Meg is találtam a tökéletes receptet! Még videó is van hozzá, teljesen világosan, elronthatatlanul van leírva minden. Én feleztem a hozzávalókat, így lett kb 25-30 db. Élvezet volt elkészíteni, és a végeredmény... Hát nagy sikerélmény volt, hogy ez az egyben úgy néztek ki, mint a péknél otthon. És az íze is olyan volt. Kb másfél-két óra alatt lesz a hozzávalókból konkrét, testet öltött kakaós csiga, de a lényegi munka kb 15 perc.


A gödi részéről meg annyit, hogy igen, egy gödi ember találta ki, én meg ott nőttem fel. Ennyivel tartozom a városomnak is. :) (Igen, ilyen érvekkel szoktam meggyőzni magam, ha vasárnap délután neki akarok állni egy ilyen nagyobb lélegzetvételű dolognak.)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése