2013. május 12., vasárnap

Budapest-tekercs - Budapestrulle

Na hát vicces, hogy a svédeknek van egy ilyen nevű sütijük, mi meg nem is tudunk róla! Még viccesebb, hogy Budapesthez meg a magyarokhoz semmi köze, a cukrász egyszerűen a hasára csapott és így nevezte el. Diós tészta, tejszínhabos töltelék és mandarin. Hát ebben semmi magyaros nincs, de finom, és nagyon egyszerű - annak tűnt, mármint egyszerűnek. Az enyémnek ugyanis lett egy kis szépséghibája, de nálam tapasztaltabb konyhamesterek biztosan megmondják majd, mi volt a baj.
A recept a Vår kokbok című svéd szakácskönyvből származik. Én kevesebb tejszínt használtam a krémhez (2,5 decit) és egy kicsivel kevesebb cukrot tettem a tésztába (barna cukrot használok, de mégis...).

Mi kell hozzá?
  • 100 gr dió vagy mogyoró
  • 6 db tojásfehérje
  • 3 dl cukor
  • 1 dl liszt
  • 400 g mandarin
  • 2,5-3 dl habtejszín
  • 2 tk porcukor
  • esetleg vaníliás cukor
  • fél tábla csoki a díszítéshez
Mit kell vele csinálni?
Melegítsük elő a sütőt 175 fokra.
A diót daráljuk le, keverjük el a liszttel.
A tojásfehérjét verjük jó keményre, adjuk hozzá a cukrot.
Forgassuk bele a cukros tojásfehérjébe a diós lisztet.


Egy 30x40 cm-es tepsit béleljünk ki sütőpapírral, öntsük bele a tésztát. Süssük 15-20 percig. Amíg sül, verjük fel a tejszínhabot, olvasszunk csokit a díszítéshez.
Ha megsült a tészta, borítsuk egy másik sütőpapírra, húzzuk le róla az eredetit, hagyjuk teljesen kihűlni.


A kihűlt tésztát kenjük meg a tejszínhabbal, potyogtassuk rá a mandarint, és tekerjük fel. Locsoljuk meg a csokival.


Sajnos nekem megtört a tészta, nem tudom, mi volt a hiba. Van ötletetek?


Fogyasztás előtt pár órára tegyük a hűtőbe. Jó étvágyat!
A tesztelőbizottság tagjai és adagjai balról jobbra: katalán cimbora sokat kapott, az én életem egyetlen szerelme közepes méretűt, jómagam a legkisebbet kaptam. Nem élt a sütit 24 órát sem amúgy.




2 megjegyzés:

  1. Hogy csak ez lenne-e a titka, azt nem tudom, de nem mindig bejön. Még melegen nedves konyharuhával fel kell tekerni, és úgy hagyni (ki)hűlni. Nekem ezzel a módszerrel sosem törik meg a piskóta. Próbáld ki legközelebb :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen! :) Anyukám is ugyanezt mondta később. Hát igen, az okos a másik kárán tanul, én most a magamén :D

      Törlés