2013. május 27., hétfő

A legegyszerűbb macaron recept

Tudom, hogy ezzel van tele az internet meg az egész gasztroblogger-világ, meg ez az egyik legtrendibb süti mostanában, és én meg azért igyekszem különleges, de legalábbis nem túl megszokott dolgokat összeépítgetni a konyhában, hát most mégis beadtam a derekamat :) Egyszerű az oka: kihívás kellett. És sikerült, nagyon örülök neki, elégedett vagyok.


Vettem egy csomag mandulalisztet, és én az azon lévő receptet használtam. Örültem neki, hogy nem ír mindenféle furcsa mértékeket, pl. dekában vagy folyadékmennyiségben megadva a tojásfehérjét, meg nem kell 121 fokos cukorszirupot sem készíteni hozzá. Úgy fogtam fel az egészet, mint bármilyen másik sütit, ami kicsit bonyolultabb és nem egy egyszerű egy tálban összekeverjük, sütőport bele, aztán 180 fokon fél órát sütjük és kész. (Ne értsetek félre, rajongok az egyszerű de nagyszerű sütikért is!!) Vettem egy szuper szilikonos formát is, ami segített abban, hogy megtartsák a formájukat pihentetés közben, így nem folytak szét. Ezt nagyon ajánlom, ha kedvet kaptok a macaron-sütéshez: szerezzetek be legalább egy szilikonos sütőlapot, még jobb, ha ki is alakítanak benne mélyedéseket. Nekem kimaradt egy kis tészta a végén, már nem tudtam a szilikonra nyomni a kis gömböket, úgyhogy sima sütőpapírra tettem őket. Nos, nagyon finom, de nagyon rusnya kis krumplik lettek így, és nem is jöttek fel szépen.

Mi kell hozzá? Kb 28-30 db lesz ebből a mennyiségből.
  • 125 gr mandulaliszt
  • 225 gr porcukor - én ezt is inkább megvettem, biztos ami biztos.
  • 4 db közepes nagyságú tojás fehérjéje
  • 25 gr kristálycukor
  • ételszínezék vagy valamilyen ízesítő
  • töltelékként lekvár vagy 100 gr vaj és 1,5 dl porcukor keveréke
Mit kell vele csinálni?
Mindenekelőtt a tojásfehérjéket pihentessük egy éjszakán vagy jó pár órán át szobahőmérsékleten.
A tojásfehérjét verjük jó kemény habbá. Az edényt magabiztosan meg tudjuk fordítani, a hab nem esik ki belőle. Ha már jó kemény a hab, apránként adjuk hozzá a kristálycukrot, verjük még egy kicsit, míg elkeveredik.
A lisztet a porcukorral alaposan keverjük össze egy nagy tálban. Az esetleges porcukor-darabkákat nyomjuk szét.


A lisztes keverékhez adjuk hozzá a tojásfehérjét, színezzük-ízesítsük. Töltsük nyomózsákba a tésztát, nyomjuk ki a szilikon lapra.


Legalább egy órát hagyjuk állni. 10-15 perccel (sütőfüggő) az óra pihenés letelte előtt a sütőt gyújtsuk be 160 fokra. Mielőtt betennénk a sütőbe a macaronokat, csapjuk párszor az asztalhoz a tepsit. Ezt a tippet Emesénél olvastam. :)
Süssük 10-12 percig a macaronokat, ne nyissuk ki a sütőt. Szép talpat fognak növeszteni és megnőnek majd. Ha készen vannak, hagyjuk kihűlni, és aztán szedjük le a szilikonról. Nekem nem sikerült az összeset szépen leszedni, itt mutatom:


Amelyik nagyon üreges, azt óvatosan töltsük meg lekvárral, mert átázhat.
Ha kihűltek a sütik, akkor már csak az összeszerelés van hátra. Óvatosan kenjük meg őket töltelékkel, és már fogyaszthatjuk is. Hűtőben tároljuk - ha csak el nem fogy rögtön... :)




2 megjegyzés: