2013. szeptember 21., szombat

Brownie-torta

A brownie már önmagában is szuperfinom és tömör, hát még tortaként! A recept saját találmány, a jól bevált brownie-receptet és egy finom krémet ötvöz. A kedves fiatalember születésnapjára készítettem el, úgyhogy azért ez a csokimámor. Mert ugye amiben nincs hús és/vagy csoki, az nem étel. Szóval nem volt sok választási lehetőségem. :)


Mi kell a brownie-hoz? Én háromszoros mennyiséget vettem, és szerencsémre van 3 nagyjából ugyanakkora sütőformám, egyszerre meg tudtam sütni.
  • 100 gr jó minőségű fekete csoki 
  • 100 gr vaj
  • 2 egész tojás
  • 2 dl cukor
  • 2 ek kakaópor
  • 1,5 dl liszt
  • 1 tk sütőpor
  • egy csipet só
  • ízlés szerint vaníliás cukor/fahéj/mindenféle magok/reszelt narancshéj
Mit kell csinálni a brownie-val?
A sütőt melegítsük elő 180 fokra.
A megadott mennyiség egy kb 26-28 cm átmérőjű kerek formában elfér, vagy egy kb 20x30-as tepsiben. Mindenképpen béleljük ki sütőpapírral az edény alját.
A csokit és a vajat vízfürdő felett olvasszuk össze.
Verjük habosra a tojásokat a cukorral. Tényleg legyen jó habos! Ha kész, szépen óvatosan keverjünk bele mindent: az olvasztott csokis-vajas keveréket, majd minden száraz hozzávalót is. Egy elég ragacsos masszát kell, hogy kapjunk.
20-25 percig süssük - nem baj, ha icipicit nyers marad, a brownie úgy finom! Nem finom, ha száraz.
Ha tortát készítünk, akkor egy nappal az összeszerelés előtt már megsüthetjük a lapokat.

Mi kell a krémhez? A krém receptje a Katucikonyha blogról származik.
  • 250 gr csoki
  • 250 gr vaj
  • 4 dl tejszín
Mit kell csinálni a krémmel?
A csokit és a vajat olvasszuk össze - mint a brownie-nál. Csak most figyeljünk arra, hogy hagyjuk kihűlni. Ne hagyjuk megdermedni, ne tegyük a hűtőbe, de ne legyen meleg.
A tejszínt verjük fel, és keverjük bele a már kihűlt csokis vajat. Ha még melegen keverjük bele a hideg tejszínbe a csokit, akkor összeugrik a csoki, úgy fog kinézni az egész, mint egy sztracsatella fagyi jó nagy csokidarabokkal. Én már jártam így, nem volt vicces :D


Egy finom, egynemű krémet kapunk, idővel megdermed, úgyhogy ezt ajánlott az összeállítás előtt közvetlenül elkészíteni, hogy a tortán dermedjen meg, és ne a hűtőben egy edényben.

A torta összeszerelése


Ami még kell az összeállításhoz:
  • egy tányér vagy tortatartó, akinek van ilyen
  • spatula vagy egy nagyobb, nem éles kés a krém elkenéséhez
  • ha szeretnénk, nyomózsákkal is díszíthetünk
  • málna vagy valamilyen savanykásabb gyümölcs legalább egy rétegben
  • díszítéshez én csokis (meglepő) édességet vettem
Nincs más hátra, mint szépen rétegenként krémmel megkenni a tortát. Én a legalsó szintet megszórtam málnával, nagyon jól jött, mert nem volt annyira csömörünk a sok csokitól!
Ügyeljünk arra is, hogy a torta tetejére és oldalára is maradjon a krémből.
Összeállítás után tegyük hűtőbe a tortát, szépen meg fog dermedni pár óra alatt.
Jó étvágyat kívánok hozzá!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése