2012. október 7., vasárnap

Hamburger házilag

Nagyon, nagyon szeretem a hamburgert. Szerintem mindenki. Úgyhogy hajrá, most láthatjátok, hogy otthon sem nagy ördöngösség elkészíteni, és így talán még egészségesebb is! Meg persze a házi hamburger nincs úgy összenyomva, mint a gyári/éttermi, úgyhogy elég nehéz gusztusosan enni - szóval jobb is, ha csak közeli hozzátartozók látják - vagy olyanok, akik már láttak minket egy-két helyzetben :)

Nekem ebből a mennyiségből 8 db zsömle készült kb 8 db húspogácsával, ezek minihamburgerek lettek egyébként. Amíg a zsömlék kelnek, addig a húst el tudjuk készíteni, a krumplit meg tudjuk sütni, és a zöldségeket össze tudjuk vágni, ez kb egy-másfél óra. Én azért sütöttem hozzá krumplit, mert az valahogy hozzá tartozik... :) Egyszerűen összekaszaboltam pár szemet, olívaolajjal meglocsoltam, megsóztam, és be a sütőbe.

A recept eredeti verziója a svéd Bonniers Kokbokban olvasható.

Mi kell a zsömléhez?

  • 25 gr élesztő
  • 25 gr margarin
  • 2,5 dl tej
  • egy csipet só
  • 6-7 dl teljes kiőrlésű liszt
  • a megkenéshez pár csepp tej és szezámmag
Mit kell vele csinálni?
Az élesztőt futtassuk fel, a margarint olvasszuk fel a mikróban.


Adjuk hozzá a többi hozzávalót és a felfuttatott élesztőt.


Gyúrjuk össze, majd takarjuk le konyharuhával és pihentessük 40 percig.


Ha megkelt, vágjuk 8 darabra, formázzunk gömböket belőle, és pihentessük még 30 percig.


225 fokra előmelegítjük a sütőt.
A megkelt gombócokat tegyük sütőpapírra, kenjük meg tejjel és szórjuk meg szezámmaggal. 10-12 percig süssük.


Mi kell a húshoz?

  • 400 gr darált hús
  • 1 teáskanál só
  • feketebors
  • mustár
  • 1 db tojás
  • olívaolaj a kisütéshez
Mit kell vele csinálni?
Gyúrjuk össze a hozzávalókat, formázzunk belőlük kisebb-nagyobb gombócokat. Szétlapítva süssük ki őket olajban, óvatosan, nehogy szétessenek!


Végül vágjunk össze zöldségeket: salátát, paradicsomot, uborkát, hagymát, avokádót, tegyük a hamburgerbe. Hogy ne legyen száraz a zsömle, a félbevágott darabokat abban az olajban megmártogattuk kicsit, amiben kisütöttük a húst.
Tálaljuk a hamburgereket a krumplival, ketchuppal és mustárral. Jó étvágyat!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése