2012. október 9., kedd

Tosca torta

Nagyon hálás voltam egy svédnek valamiért, és gondoltam, a magam módján, sütivel köszönöm meg neki a kedvességét és a segítőkészségét. Azt mondta, ez a kedvence. Sosem hallottam róla őszintén szólva, de van egy szuper svéd sütis receptkönyvem, amit felütöttem, és kész! Egy óra múlva már el is készültem vele mosogatással együtt.

Mi kell hozzá?

  •  100 gr margarin + 100 gr a szószhoz
  • 2 db tojás
  • 1,5 dl cukor + 1 dl a szószhoz
  • 2 dl liszt + 2 ek a szószhoz
  • 0,5 dl tej + 2 ek a szószhoz
  • 1 teáskanál sütőpor
  • egy csipet só
  • 100 gr darabolt mandula
Mit kell vele csinálni?
Egy kerek formát vajazzunk ki és lisztezzünk be. Én magas oldalút választottam, de nem lesz magas a süti, süthetjük piteformában is! 
175 fokra melegítsük elő a sütőt. 


A 100 gr vajat olvasszuk fel a mikróban, hagyjuk kihűlni.


Keverjük ki a tojásokat a cukorral.


A lisztet keverjük el a sütőporral és egy csipetnyi sóval.


Keverjük bele a tojásos keveréket meg a kihűlt margarint is. Jó alaposan keverjük el!


Öntsük a formánkba, süssük 20-25 percig a sütő alsó részén. Ne nyitogassuk a sütőt, mert ha a sütőporos sütinket idő előtt levegő éri, összeesik!


Amíg sül a tészta, készítsük el a szószt!
Nagyon alacsony lángon keverjük össze a 100 gr margarint az 1 dl cukorral, a 2 ek liszttel és tejjel, majd adjuk hozzá a mandulát is.


Vegyük ki a sütőből a tésztát 20-25 perc után, kenjük rá a szószt, és tegyük vissza további 15 percre!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése