2012. október 1., hétfő

Áfonyás pite

Ezt a pitét nem én csináltam, hanem a katalán cimboránk, én csak asszisztáltam :) (Úgyhogy nem lettek olyan jók a képek, mert ugráltam össze-vissza, meg közben igyekeztem mindent ellenőrzés alatt tartani... :D De így életszerű.) Finom lett, csak kicsit kanalazós. Aztán rájöttünk, hogy hagyni kell hűlni - ha lehet, bírjuk ki másnapig. Úgy biztosan szilárd lesz.
Az áfonyás pite tejszínhabbal vagy vaníliás fagyival az igazi, a svédek szerint legalábbis. Az eredeti svéd receptet itt olvashatjátok.

Mi kell hozzá?

 A tésztához:
  • 300 gr vaj
  • 8 dl liszt
  • 1 dl porcukor
  • 2 db tojás + 1 db a kenéshez
  • 1 ek víz, ha kell
Az áfonyás töltelékhez:
  • 1 kg gyümölcs - ez lehet kevesebb is, talán a fele is elég lett volna.
  • 2 db citrom héja
  • 2 dl kristálycukor
  • 3 dl burgonyaliszt - a keményítő azért kell, mert a mélyhűtött bogyók sok folyadékot fognak kiengedni magukból sütés közben a hő hatására, így kell, ami összetartja
A tejszínhabhoz:
  • 5 dl tejszín
  • vaníliás cukor
Mit kell vele csinálni?
A tésztához valókat gyúrjuk össze, egy kicsit tegyünk félre a rácsozáshoz. Nyomkodjuk bele a formába, és tegyük a hűtőbe 30 percre.


A bogyókat tegyük egy tálba, reszeljük hozzá a citromok héját, adjuk hozzá a cukrot és a keményítőt.

 

Amíg a tészta hűl, van időnk elkészíteni a tejszínhabot is. A eredeti recept szerint valódi vaníliából kell kikaparni a magot és a krémhez adni kell 6 tojássárgáját is, de én ódzkodom a nyers tojástól, úgyhogy csak a tejszínt használtunk.


A sütőt melegítsük elő 175 fokra.
Jöhet az összeszerelés.


Tegyük a gyümölcsös keveréket a tésztára, és díszítsük meg a csíkokkal.


Kenjük meg tojással, egy kis barna cukrot is szórhatunk a tetejére.


Süssük 35-40 percig, majd hagyjuk hűlni. Tálaljuk a habbal. Jó étvágyat!




2 megjegyzés:

  1. Vera! Te én már szégyenlem magam. Két gyerek mellett sem sürgök-forgok ennyit a konyhában mint Te! Én csak végszükség esetén vetem be magam oda, abba az átok helységbe. Ott termelődik ugyanis a mosogatnivaló!!! Brrrrrrrrrrrr...
    HOgy ez a pite is milyen jól néz ki!!! Nem lehetne, hogy a monotirból tálalj egy szeletet ide az íróasztalomra? Gy.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Györgyi! Nem kell, hogy így érezz! Ezt a pitét meg nem is én csináltam, hanem a katalán barátunk :) Hétfőtől munkába állok, úgyhogy nem lesz ennyi bejegyzés, az biztos... :D Egyébként ha hosszabb időre otthon leszek, akkor nagyon szívesen sütök Veled ilyet ;)

      Törlés