2012. szeptember 4., kedd

Cukkinis-csirkés lasagne

Már van a blogon egy lasagne recept, de az egyszerűen darált húsos és paradicsomszószos. Zöldséges lasagnét szerettem volna készíteni, de rájöttem, hogy hús nélkül nem megy, mert akkor majd megy a szájhúzás, hogy jó, jó, de hol van belőle a döglött állat?! Darált hús nem volt itthon, mert felhasználtuk az utolsó adagot is a rakott zöldséghez, így maradt a csirke, a cukkini és a póréhagyma pedig szintén a szombati főzésből maradt.

A lasagnét én nagyon szeretem - elkészíteni és enni is. Nagyon egyszerű, és jóllehet tészta, tehát szénhidrát, mi teljes kiőrlésűt vettünk, így kisebb a lelkiismeretfurdalás-faktor. :)

Mi kell hozzá?

  • 2 fél csirkemell
  • 2 fej vöröshagyma
  • 2-3 gerezd fokhagyma
  • egy fél póréhagyma
  • lasagne tészta
  • 1 db cukkini
  • paradicsompüré
  • a tetejére sajt
  • olívaolaj
  • bors
  • zöldfűszerek, például bazsalikom, akár frissen is

Mit kell vele csinálni?
A sütőt melegítsük elő 180 fokra.
A hagymákat vágjuk fel, pároljuk olívaolajon.

 
A padlizsánt vágjuk össze, sózzuk be.


Ha eléggé üveges a hagyma, adjuk hozzá a feldarabolt húst, keverjük fehéredésig. Sózzuk, borsozzuk, fűszerezzük.


Adjuk hozzá a paradicsomszószt, rottyantsuk össze, aztán jöhet is az összeszerelés.


A tepsink legaljába tegyünk egy rétes tésztát, aztán jöhet a cukkini, aztán a húsos-szószos réteg. Újra tészta, cukkini, hús. A tetejére tészta kerül, alaposan betakarva sajttal. Nekem jó híg lett a szósz, úgyhogy csak a szószból, hús nélkül hagytam kicsit a legeslegfelső rétegre is.


Kb fél óra alatt megsül. Friss salátával nagyon finom! Nekem 6 db kis kocka lett belőle.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése