2012. szeptember 9., vasárnap

Dubarry sertésszelet

Itt Svédországban fellendülőben van az úgynevezett matkasse, azaz ételcsomag nevű jelenség. Ez egy papírtáskányi étel, benne minden hozzávaló az aznapi vacsorához. Lehet interneten rendelni és házhoz viszik, de lehet a legközelebbi áruházban is igényelni, és az ember maga hozza el. A rádiós reklám jópofa: a kisgyerek az apukától/anyukától különböző dolgokat kérdez a hazaúton, például mekkora egy állat vagy egy földrajzi jelenség hogy működik, a szülő szépen válaszol mindenre, majd a gyerek megkérdezi, mi lesz a vacsora, és a szülő teljesen tanácstalanul hallgat.

Én csak egy kétfős háztartást vezetek, de így is nehéz néha kitalálni, hogy mit együnk. (Azért ott még nem tartunk, hogy ételcsomagot rendeljek...) Legyen egészséges, éppen mi van otthon, tegnap valami krumplis volt szóval ma ne olyan legyen megint, tegnap a Good Foodból főztem szóval kéne valami változatosság, és persze legyen az egész blogkompatibilis. És persze, legyen benne hús.

Néha engedek a nyomásnak, és hagyom, hogy a ház ura kívánjon valamit. Most ez történt, én meg nyolcféle internetes recept és a hozzájuk tartozó (egyenként) 20 teljesen ellentétes vélemény elolvasása helyett egyszerűen előhalásztam a Mamától kapott 1960-as Szakácskönyvet. Nyilván kritikus voltam itt is, csakúgy, mint más recepteknél, és nem disznózsírban sütöttem ki a húst... De szuper recept, és finom lett a végeredmény is.


Mi kell hozzá?

  • kb 1 kg hús - én disznóból csináltam
  • olívaolaj
  • 60 gr liszt + a panírozáshoz
  • 80 gr margarin + a forma kikenéséhez és a tetejére
  • 5 dl langyos tej
  • 2 tojás sárgája
  • szerecsendió
  • kb 600 gr karfiol
  • sajt a tetejére
  • zsemlemorzsa a tetejére 
  • köretként rizs
Mit kell vele csinálni?
A karfiolt főzzük meg sós vízben.
A húst vágjuk darabokra, klopfoljuk, forgassuk lisztbe és hirtelen süssük ki olajban:


Készítsük el a beshamel-mártást. A 80 gr margarint és a 60 gr lisztet főzzük össze, majd a fél liter langyos tejet apránként adjuk hozzá és keverjük csomómentesre. Végül adjuk hozzá a 2 tojássárgáját (ettől sűrűbb lesz) és vegyük le a tűzről.


Minden készen áll arra, hogy összeszereljük az ebédet!


A tálat vajazzuk, fektessük bele a húsokat, tegyünk rájuk karfiolt, aztán jöhet a beshamel, egy kis créme fraiche vagy tejföl, ha szeretitek, sajt, zsemlemorzsa, és még egy kis margarin. Ez elhagyható.


180 fokra tegyük be, kb fél óra alatt megsül. Jó étvágyat!




2 megjegyzés:

  1. Nagyon szeretem a dubarryt, jól néz ki a te verziód. Most láttam, hogy írtál a pitéhez. Beírom ide is a válaszom, ha még nem késő: "kicsit folyósabb a massza, de szerintem ha félsz attól, hogy kifolyik, akkor tegyél az eljába sütőpapírt, és úgy tuti nem fog kifolyni. A piskótánál kicsit lazább az állaga."

    VálaszTörlés