2012. szeptember 1., szombat

Rakott vegyeszöldség

Kéretlenül nem szeretek tanácsot osztogatni (kapni se...), főleg nem párkapcsolati téren. Viszont most itt egy jótanács: főzzetek együtt! (Amúgy érdemes még kipróbálni az együtt vezetést meg a távkapcsolatot is, etc.) Ha túlélitek mindketten, az biztos megerősíti a kapcsolatot! :)

Szóval, ma nem én főztem, csak asszisztáltam, és fogtam a fejem. Ne így csináld, úgy csináld, miért így csinálod. Válaszok: azért mert, majd meglátod milyen finom lesz, jó de azért segíts, na!

Mi kell hozzá?

  • 2 dl rizs
  • egy db leveskocka  4 dl vízzel vagy 4 dl langyos húsleves
  • olívaolaj
  • egy evőkanálnyi margarin vagy vaj
  • egy fej karfiol
  • póréhagyma
  • cukkini
  • padlizsán
  • 500 gr darált hús
  • egy fej vöröshagyma
  • bors
  • tejföl, ízlés szerinti mennyiség
  • tetejére sajt
Mit kell vele csinálni?
A karfiolt szedjük rózsáira és sós vízben főzzük puhára.
A rizst olívaolaj és margarin-vaj keverékén pirítsuk meg, ha kész, öntsük rá a 4 dl húslevest, főzzük 20 percig puhára fedő alatt.
A hagymát dinszteljük meg olívaolajon, majd süssük át benne a darált húst, fűszerezzük.


A cukkinit és a póréhagymát karikázzuk fel. A padlizsánt is karikázzuk, de sózzuk be, hogy a keserű levét kieressze.
A sütőt melegítsük elő 180 fokra.
Jöhet az összeszerelés.


Az első réteg a rizs.


Aztán jön a cukkini, meg a hús és a többi zöldség, néha tegyünk bele tejfölt, de én itt nekiálltam romokat eltakarítani, szóval van egy kis képszakadás :D


Szóval a lényeg, hogy a tetejére tegyünk jó sok sajtot, és süssük kb 30-40 percig.


Jó étvágyat!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése