2012. augusztus 31., péntek

Habcsók

Megmaradt 3 tojásfehérje a pralinétorta után, nem volt szívem kidobni. Mivel habcsókot még sosem csináltam, a macaronhoz meg még nincs lelki erőm :), ezért a svéd sütis könyvemben kerestem egy receptet. Pont 3 tojásfehérje kellett hozzá, tökéletes! Meg persze cukor, ami nem igazán illik bele a nagy életmódváltásba, miszerint a fehér lisztet lecseréltem teljes kiőrlésűre, és ezen a héten eddig minden nap voltam az edzőteremben. És nemcsak ott voltam, hanem edzettem is. :) Mindenesetre barna cukrot használtam, hátha az valamennyivel jobb.

Tehát, két dolog is van, amiért a habcsók jó: egyrészt nem kell kidobni a tojásfehérjét. Másrészt: ebből kiváló karácsonyfadísz készíthető, nem igaz? Nekem legalábbis vannak halvány emlékeim ilyesmivel díszített fáról. És nincs is már olyan nagyon messze a karácsony. Egyébként. :)

Még egy kis adalék és magyarázkodás: ma egész nap zuhogott az eső, úgyhogy nem tudtam természetes fénynél fotózni.

Ősz van... Folyt az utcán a víz.
Mi kell hozzá?

  • 3 db tojásfehérje
  • 1 dl kristálycukor
  • 1 dl porcukor
  • 2 ek keményítő
  • 3/4 tk kardamom, ha szeretjük
  • egy jó habverő
  • kinyomó zsák - de kanállal is halmozhatjuk majd a csókokat, ha nem szeretnénk cukrászosat játszani
Mit kell vele csinálni?
Melegítsük elő a sütőt 100 fokra, egy tespit béleljünk kis sütőpapírral.
Verjük fel kb 6-7 perc alatt a fehérjéket fél dl kristálycukorral, ha már elég kemény, mehet a kristálycukor másik fele is.


A porcukrot, a keményítőt és a kardamomot keverjük össze, és adjuk hozzá a habhoz - elég belekeverni, a gépet már nem kell használnunk.


Kanalazzuk bele a kinyomóba a habot, vagy egyszerűen kanállal kis tegyünk kis púpokat a sütőpapírra. Én a kinyomót választottam, bár lehet, hogy jobb lett volna a kanál - a kézügyességem nem épp az erősségem :D
Kb 45-50 percig süssük, majd várjuk meg, míg kihűlnek, akkor szedjük le a sütőpapírról.

sütés előtt...
...sütés után
a bal felső sarokban lévő kis kupac néz ki a legértelmesebben
sütés után



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése