2012. augusztus 14., kedd

Joghurtos pite

A sajttortát szerintem sokan szeretjük, de azért az elég költséges (3 Philadelphia kellett egy receptbe, amit egyszer megcsináltam) és zsíros is. Ez a változat ugyan nem lesz olyan magas, mint egy sajttorta, de finom, és talán egészségesebb is egy kicsit!

És hát ez is pite - mint láthatjátok, szeretem a pitéket: az almásat, a szedreset, a sósat, amit Aliga csinál és a bögréset is...

Mi kell hozzá?
  • a tésztához 100 gr fehér és 100 gr teljes kiőrlésű liszt + 100 gr margarin, fahéj, egy csipet só
A krémhez:
  • 300 gr tejföl
  • 200 gr vaníliás joghurt
  • 3 tojás
  • 10 dkg cukor
  • egy citrom héja
  • 4 dkg liszt
  • a márványozáshoz lekvár, olvasztott csoki, gyümölcsdarabok... bármi lehet!
Mit kell vele csinálni?
Melegítsük elő a sütőt 180 fokra.
A tésztához gyúrjuk össze a hozzávalókat.


Nekem kicsit nehezen állt össze a tészta, nem tudom, hogy ez a teljes kiőrlésű liszttől van-e, mindenesetre egy kis tejföl segített. Aztán kinyújtani megint nem volt egyszerű, de belenyomkodtam a formába :)


Süssük 15 percig vakon - a vaksütésről bővebben itt!

Keverjük össze a hozzávalókat a krémhez (a lekvárt ne most!), a tojásokat a végén, egyenként keverjük bele.

Öntsük a pitébe:


A lekvárból csöpögtessünk rá, húzzuk szét egy kicsit villával, márványozzuk!


Süssük 160 fokon 35-40 percig. A folyós krémnek meg kell szilárdulnia. A repedés a hűlés miatt keletkezett rajta. Ha kihűlt, tegyünk hőtőbe!


Jó étvágyat! :) Mennyei lett, mert a joghurtos rész szilárd, a lekvár pedig folyós...



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése