2012. augusztus 30., csütörtök

Hagymás kenyér

Ismét egy jó recept a Good Food magazinból, az augusztusi számból, a címe Coburg sajttal és karamellizált hagymával (persze, mint mindig, most is változtattam a receptet, például nem tettem a tetejére ilyen Coburg sajtot). Egyszer már készítettem kenyeret, azért az jóval egyszerűbb volt, főleg, mivel egy csomagban volt hozzá minden, egyszerűen meg kellett keleszteni, aztán be a sütőbe, és kész. Itt most oda kell figyelni, többször kell keleszteni, és megtudjuk azt is, hogyan lesz jó ropogós a kenyerünk héja.

Az egész egyébként onnan jött, hogy meglátogatjuk egy svéd ismerősünket, aki súlyos beteg volt, mindenféle kezeléseken van túl, és nem ehet cukrot. Szóval nem akartam valami jó kis sütit vinni csokimázzal :), hanem inkább akkor már ezt. Csak aztán ki ne derüljön ám, hogy a svédeknél kenyeret adni a másiknak valami nem tudom milyen rosszat jelent, például akkor Odin rád uszítja a környék összes jávorszarvasát. Például.

Mi kell hozzá?

  • 500 gr teljes kiőrlésű liszt
  • 50 gr élesztő
  • egy evőkanálnyi olívaolaj
  • magvak, ha szeretjük (szerintem fűszerekkel, pl. rozmaringgal is meg lehet próbálni)
  • 2-3 fej vöröshagyma
  • egy tojás a megkenéshez
Mit kell vele csinálni?
Az élesztőt futtassuk fel.
A lisztet egy teáskanálnyi sóval és a napraforgómaggal keverjük el. Ha az élesztő felfutott, adjuk hozzá, gyúrjuk össze az olívaolajjal. Hagyjuk kelni 45-60 percig.


Ha szépen megkelt, gyúrjuk át és felezzük meg a tésztát, gyúrjunk belőle két kis cipót, kelesszük 15 percig letakarva.


Kicsit nyomkodjuk-lapítsuk szét a cipóinkat, egy éles késsel metsszük be így:


Kelesszük 45 percig letakarva.
Elkészítjük a hagymát: olívaolajon pároljuk, karamellizáljuk. Éppen hogy kapja oda!


20 perccel a sütés előtt 230 fokra melegítsük elő a sütőt, alulra tegyünk egy lábasba vagy tepsibe vizet bőségesen, nehogy idő közben teljesen elforrjon. Gőz fog képződni, és ettől lesz ropogós a kenyér héja.


A tojást verjük fel, kenjük meg vele a kenyereket, mehet rájuk a hagyma is.



A sütő hőmérsékletét vegyük vissza 200 fokra. 30 percig süssük a kenyereket. Én egy idő után letakartam őket, nehogy megégjen a hagyma.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése