2012. augusztus 20., hétfő

Zöldséges-rozmaringos csirke

A rozmaringos csirkét nagyon szeretem, meg az ilyen "mindent bele"-típusú ételeket is. Már van belőle kettő itt a blogon: az egyik chorizóval készült, a másik a legszínesebb ebéd néven fut. Na, hát ha annak ezt a címet adtam, akkor ez aztán lehetne A legeslegszínesebb ebéd. :) Ebben ugyanis, ha lehet, még több zöldség van. A Good Food júniusi számában Rozmaringos csirke tepsiben sült ratatouille-jal néven fut. Nagyjából követtem a hozzávalókat és az elkészítési módot, de háromféle zöldséggel többet tettem bele.

Mi kell hozzá?

  • 2 db csirkemell
  • krumpli - a zöldségekből ízlés/pénztárca/otthon megtalálható mennyiség szerint adagoljunk!
  • répa
  • lilahagyma
  • cukkini
  • padlizsán
  • paprika
  • paradicsom
  • 3 gerezd fokhagyma
  • olívaolaj
  • rozmaring - lehet friss is!
Mit kell vele csinálni?
A sütőt melegítsük elő 190-200 fokra.
Aztán kaszabolni kell. Kezdjük a padlizsánnal: egy külön edénybe tegyük és jól sózzuk be. Így a keserű levét kiereszti, amit majd leöblítünk róla.
Egy termetes tepsibe dobáljuk a krumplit, répát (vékonyra szeljük, ne úgy, mint én, nekem legalábbis kicsit ropogós maradt), a cukkinit és a paprikát. Locsoljuk meg olívaolajjal, sózzuk, szórjuk meg a rozmaringgal. Tegyük kb 20-25 percre a sütőbe, 10 perc után átkeverhetjük.


A csirkét vágjuk kisebb darabokra. A fokhagymákat zúzzuk össze, keverjük a csirkéhez egy kis olívaolajjal és rozmaringgal. Hagyjuk állni, míg a többi sül.


A 20-25 perc elteltével keverjük a csirkét és a paradicsomot a többihez. Süssük további 20-25 percig.


És jó étvágyat!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése