2012. augusztus 27., hétfő

Pralinétorta mogyoróval

A Good Food árpilisi számában Csokoládés-mogyorós pralinétorta címmel található meg ez a recept, persze módosítottam rajta, például a tésztája természetesen teljes kiőrlésű lisztből készült. Egyébként szuper recept, semmi extrém nem kell hozzá, viszont észnél kell lenni. A recept mellett a magazinban az áll, hogy magabiztos szakácsoknak :)

Mi kell hozzá?

A tésztához:
  • 140 gr margarin
  • 100 gr porcukor
  • 225 gr liszt
  • egy felvert tojás
  • egy csipet só
A krémhez:
  • 50 gr mogyoró
  • 50 gr porcukor + amennyivel a mogyorót karamelizálni fogjuk, kb 2 ek.
  • 200 gr jó minőségű étcsokoládé
  • 100 gr margarin
  • 1 egész tojás
  • 3 tojássárgája
  • egy kortynyi kávé
Mit kell vele csinálni?
A tésztához a margarint enyhén olvasszuk fel - ne legyen folyós. A porcukorral jól keverjük össze, majd gyúrjuk hozzá a lisztet és a tojást (nincs is jobb házi kézápoló egy jó margarinos tésztagyúrásnál). Eléggé puha tésztát kapunk (én egy ideig próbálkoztam még több liszttel, aztán feladtam, meg nem is akartam túl keményre a tésztát), tegyük a hűtőbe kb 20 percre. Amikor letelt a 20 perc, melegítsük elő a sütőt 180 fokra, a tésztát próbáljuk meg kinyújtani. Ez még menni fog, na de beletenni a formába... Íme, én így jártam:


Eléggé kirakósjáték volt, de szerencsére könnyen össze lehetett gyurmázni:


Kétszer 10 percig sül, először vakon, majd a sütőbab-sütőpapír nélkül.


Na akkor most jöhet a töltelék!
Egy nagyobb lábasban forraljunk fel vizet, készítsünk elő két kisebb lábast, amelyek a nagy fölé férnek, mert gőzfürdőzni fogunk :) Egy serpenyőben pedig pirítsuk meg a mogyorót, alacsony fokozaton, nehogy odakapjon.


A gőzfürdő fölött először olvasszuk meg a csokit a margarinnal. A víz ne forrjon lobogva, mert a kezünk nem fogja bírni, meg úgy egyáltalán, melegünk lesz nagyon. elég, ha forrogat.


Na, ez megvan, tegyük félre hűlni a csokit, a vizet még hagyjuk, de foglalkozzunk kicsit a mogyoróval: két evőkanál porcukrot szórjunk rá, meg egy pár csepp napraforgóolajat. Karamelizáljuk rövid ideig, én egy leheletnyi fahéjat is szórtam rá. Ha kész, tegyük félre hűlni sütőpapíron. Ha eléggé kihűlt, vágjuk fel nagyobb darabokra.


A tojást a három tojássárgájával és az 50 gr porcukorral a gőzfürdő fölött verjük habossá.


A langyos csokikrémhez keverjük a tojásos krémet:


Idő közben a tészta megsült, minden készen áll arra, hogy összeszereljük a piténket! Először is vegyük vissza a sütőt 160 fokra.


A tészta aljára tegyünk egy kis mogyorót, aztán jöhet a krém.


Süssük kb 20 percig, az utolsó 5 percre szórjunk még rá mogyorót.


És jó étvágyat!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése