2012. augusztus 15., szerda

Spenótos-uborkás-garnélás házi tészta

Amióta visszajöttünk most főztem először, mivel drága Anyukáink jóvoltából egy hadseregre való rántott húsunk és fasírtunk van, és én eddig bírtam a mindenféle köretek gyártását, remélem nem haragszotok, Anyukáink! :)

A Good Food augusztusi számában van egy kapros-uborkás tésztasaláta garnélával című recept, ezt alakítottam a magam szája íze szerint.Egyszer már készült egy hasonló a konyhámban, a csupavitamin tészta.

Mi kell hozzá?

  • 150-200 gr tészta
  • olívaolaj
  • 150 gr garnélarák
  • 150 gr spenót 
  • egy gerezd fokhagyma
  • őrölt kömény 
  • piri-piri fűszerkeverék, ha szeretitek a csípőset
  • citromlé
  • 200 gr tejföl
  • egy fél kígyóuborka
Mit kell vele csinálni?

Főzzük ki a tésztát.
A tésztát, amit kifőztem, Szilvivel készítettük: 1 felvert tojásból, 3 tk sóból, 2 bögre fehér lisztből és 1 bögre teljes kiőrlésű lisztből készül fél bögre víz hozzáadásával, többszöri kicipózással és pihentetéssel, a nyújtásnak külön technikája van, amire az itteni nyújtófám sajnos alkalmatlan, de amint beszerzek egy jobbat, készítek bejegyzést!

A spenótot egy csepp olívaolajon pároljuk meg egy kis fokhagymával, a garnélát is pároljuk át, ha fagyasztott.

Az uborkát vágjuk kis darabokra.


Ha kifőtt a tészta, öntsük le róla a vizet, és mindent keverjünk hozzá, fűszerezzük ízlésnek megfelelően!


Jó étvágyat! Elsőre kicsit furcsa volt a főtt dolgokat összekeverni a nyers uborkával, de az íze mennyei! Két főre elegendő mennyiség lett belőle.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése