2012. szeptember 5., szerda

Rakott krumpli máshogy

Na, hát ez aztán a találó cím! Elég konkrét! :) A nem máshogy verziót lásd itt.
Szóval a Good Food magazin legelső, márciusi számában a Fantasztikus fogások hús nélkül címszó alatt Vegetáriánus pite címen találtam ezt a csodát. Persze minálunk olyan nincs, hogy hús nélkül. Az eredeti recept írt karfiolt, én inkább egy padlizsánt tettem bele, mert az volt itthon :) Ja és persze teljes kiőrlésű lisztből csináltam a szószt.

Mi kell hozzá?

  • 50 gr vaj
  • 50 gr liszt
  • 2 tk mustárpor - ennek hiányában egy nyomásnyi mustár
  • 6 dl tej
  • 200 gr reszelt sajt - én trappistát használtam, a tetejére aromásabb prästost került, vagyis 'papsajt'
  • 4-5 szem krumpli
  • egy fej friss vagy 5-6 rózsa mélyhűtött brokkoli
  • 500 gr borsó
  • 1 db padlizsán
  • sonka, ha szeretnénk - vagy ha valaki más szeretné, hogy tegyünk bele :)
Mit kell vele csinálni?
A padlizsánt daraboljuk fel, sózzuk be, hogy kieressze a keserű levét.


Egy nagyobb lábasba tegyünk fel főni sós vizet, ebben fogjuk előre főzni a többi zöldséget.
A sonkát pirítsuk meg pár csepp olívaolajon.

 
A vajat olvasszuk fel egy lábasban, adjuk hozzá a lisztet. Most igazi vajat használtam, nem margarint. Nem túl egészséges, viszont mennyei illata volt már ennek a mártásnak is, és Julia Child is híve volt a vaj használatának. Ez alkalommal hallgattam az öregebbre :)


Keverjük szaporán, nehogy odakapja. Pirítsuk 1 percig, adjuk hozzá a mustárt.


A tejet decinként adjuk hozzá, keverjük csomómentesre minden alkalommal. A képen én a felénél, 3 decinél járok. A végére egy krémes állagú szószt kell kapnunk, ha túl híg, akkor lassú lángon hagyjuk besűrűsödni.


Ha krémes az állaga, vegyük le a tűzről, keverjük bele a reszelt sajtot.


A lábas vízben a felkarikázott krumplit főzzük 5 percig.


Adjuk hozzá a brokkolit, főzzük 3 percig.


Végül adjuk hozzá a borsót, főzzük 1 percig, majd öntsük le róla a vizet.


Összeszerelő hadművelet következik!
A padlizsánt öblítsük le vízzel. A brokkolirózsákat két-három darabba vághatjuk.


A szószba keverjük bele a zöldségeket, majd az egészet öntsük a tűzálló edényünkbe. Mindent rétegezzünk, sózzuk, a tetejére mehet a sajt.


25-30 percig süssük, és jó étvágyat!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése