2012. március 28., szerda

Elrontott süti

Az úgy volt, hogy Anyukám találta ezt a receptet, megcsinálta, de a vaníliás Aranka krém helyett egyszer mogyorósat vett, és sűrű elnézések közt tette le elénk, hogy ő ezt elrontotta... Namost nálunk a házuraésparancsolója nagyon szereti a krémes sütiket, így neki mindegy volt, és azt mondta, így még jobban is ízlik neki. :)

Elég egyszerű süti (mondjuk nem az a tipikus összekeverünk mindent és bevágjuk a sütőbe-típus), bár sok mosogatnivaló marad utána, valamint én addig nem tudtam elkészíteni, míg meg nem kaptam a tutijó tálas mixeremet a habverővel. Nagy segítség volt még Malac is, a rózsaszín szilikonlapátkám. Érdemes beruházni egy ilyenre, mert mindent maradéktalanul ki lehet szedni vele egy tálból. :) Nem fogyókúrás süti, elég zsíros és cukros. Viszont mutatós! :) A receptet rétegenként írom le.

Mi kell hozzá?
  1. réteg: 25 dkg darált keksz (lehet készen is kapni), 5 dkg szobahőmérsékletű margarin, 5 dkg (=1 dl) porcukor, kevés tej
  2. réteg: 20 dkg túró, porcukor ízlés szerint, 2 dl tejszín, vaníliás cukor
  3. réteg: 2 csomag Aranka krém, 5 dl tej, vaníliás cukor
  4. réteg: 2 dl tejszín, 5 dkg (=1 dl) porcukor
díszítéshez kakaópor
Kb 32x25 centis tepsi vagy valamilyen forma - tortaformában én még nem próbáltam, mi csak kis kockákban esszük, lehet, hogy egy szelet már túl tömény lenne, de kis tudja :)

Mit kell vele csinálni?
  1. réteg: egyszerűen keverjük össze egy tálban a hozzávalókat. Nyomkodjuk bele a tepsi aljába.
  2. réteg: verjük fel a tejszínt, keverjük bele a túróba, és kenjük el a kekszes rétegen.
  3. réteg: ezt a mixerrel csináljuk. Az Aranka krém csomagonként 3 dl tejet ír, de csináljuk sűrűbbre. Óvatosan kenjük el a túrós rétegen, nehogy keveredjen a két réteg.
  4. réteg: a tejszínhab felverés nekem nagyon nehéz, óvatosnak kell vele lenni, mert elég egy pillanat ahhoz, hogy hirtelen már ne hab legyen belőle, hanem vaj állagú valami :D Ezt is óvatosan kenjük el Arankán, majd jöhet a díszítés. Én cukrozatlan kakaóport használtam, de a csokiforgácstól kezdve a szórócukron át a színes golyókig bármivel lehet díszíteni. :)
Mielőtt felvágnánk, álljon a hűtőben legalább egy órát, és utána is tároljuk ott.

Az előkészületek:
 Első réteg:
Második réteg:

Harmadik réteg:
Negyedik réteg:
Díszítve:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése