2012. március 8., csütörtök

Rétes

Minden nyáron van egy fix program a Mamával: a rétes. Ilyenkor felkerekedek már reggel, és indul a rétes projekt! Szuper dolog, ahogy a tésztája lisztből és vízből összeáll - és még szuperebb és hihetetlenebb, ahogy Mama gyúrja. Én is mindig megpróbálom, de mindig csak az a vége, hogy két perc után csatakizzadtan mondom a Mamának, hogy hát izéé, inkább TE csináld :) Nem tudom, honnan van ennyi ereje, tényleg nem egyszerű. A nyújtás a legjobb, hatalmas konyhaasztalnyi tésztát nyújtunk ki, és mindig friss, nyári töltelék kerül bele: friss káposzta, meggy a kertből... Remek süti, mert kevés benne a tészta, tehát kisebb a szénhidráttartalma - inkább cukros.

Itt Svédországban csak bolti rétestésztából tudom készíteni, de azt is otthonról kaptam... Itt sajnos csak a leveles tésztát ismerik. Az is nehéz itt, hogy túrót csak a lengyel boltban kaptam, 20 koronáért egy negyed kilósat - ez kb 700 Ft-nak felel meg... Most kitaláltam, hogy csinálok meggyeset, na meggy már csak van a boltban?? Persze hogy nem volt :D Erdei bogyókat találtam, azzal is finom volt.

Egy csomagban 8 lap van, de duplán érdemes használni a lapokat. Így négy tekercsünk lesz. Csináltam egy mákosat, ehhez ledaráltam egy evőkanálnyi mákot cukorral, és meglocsoltam egy kis olajjal, és reszelt almát is adtam hozzá, hogy ne legyen túl száraz:
A másik három rúdból lett a bogyós és az almás. Cukorral szórjuk meg kicsit mindkettőt, a fahéjjal se bánjunk szűkmarkúan! :) Tojással kenjük meg a tetejüket, és 170 fokon süssük szép aranybarnára őket.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése