2012. március 29., csütörtök

Falukorv

Ezen a héten a suliban, ahol svédet tanulok heti 5x4 órában, egészséghetet tartunk. Vagyis inkább lazulós hetet, ma filmet néztünk, utána pedig együtt énekeltünk. Ennek nagy hagyománya van Svédországban, minden nagyobb ünnepen énekelnek és táncolnak. Például Midsommarkor is ezt teszik: ez az ő Szent Iván-éjük, amikor elmennek a Skanzenbe, vagy otthonról nézik a tévéből a közvetítést, és ott ünnepelnek együtt. Ma mi is ilyen allsångot csináltunk, és többet közt ezt is énekeltük, ami egy gyerekdal, és arról szól, hogy a gyerek semmi mást nem kér ebédre, csak falukorvot. :) Én is ezt készítettem ma magamnak ebédre, a házuraésparancsolója nincs nagyon oda érte, de tegnap kapott elrontott sütit, szóval egy szava sem lehet... :)


Én még au pair koromban ettem ilyet először, és szerencsére láttam, hogy készül, úgyhogy ezt az eredeti, svéd háziasszony konyhájából ellesett receptet írom le Nektek! :) Elég könnyű, bár falukorvot Magyarországon nem kapni. A szafaládéhoz vagy a krinolinhoz hasonlítanám. A szósz tulajdonképpen Stroganoff-szósz, uborka nélkül. Tészta jár hozzá köretnek, úgyhogy így egybevetve egyáltalán nem egészséges :D viszont én nagyon szeretem az illatát, és rózsaszín :P Eggyel egészségesebb verziója talán az, amikor tepsiben sütik meg úgy, hogy bevagdossák, és zöldségekkel töltik meg a kis közöket.


Mi kell hozzá?

  • egy falukorv
  • 1 ek margarin
  • 1 fej vöröshagyma
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 3 ek liszt
  • 4 dl húsleves
  • 2 dl tejföl
  • 2 ek ketchup
  • bors
  • petrezselyem
  • spagetti vagy makaróni köretként
Mit kell vele csinálni?
Tegyük fel főni a tésztát.

Vágjuk össze a falukorvot. 
Pirítsuk meg a margarinon. Tegyük hozzá az összevágott hagymát és a préselt fokhagymát. Élvezzük az illatokat! :)
Adjuk hozzá a lisztet és a húslevest - én a sajátom használtam, amit még vasárnap főztem, szuper!! :)
 Jöhet a tejföl és a ketchup!
Fűszerezzük:
És jó étvágyat! :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése