2012. március 8., csütörtök

Pizza

Van egy lakótársunk már jó egy hete. Brazil, jó humorú, és imád enni. Hétvégén mindenféléket főztem, de azért megkérdeztem, mi a kedvence. Válasz: pizza. Elmondása szerint minden héten eszik pizzát, az araboknál veszi. Gondoltam most inkább én leszek az, aki hozzájárul a heti pizzadózishoz.

A teljes kiőrlésű verzióért kattints IDE.

Mi kell a tésztához?
  • 25 dkg élesztő
  • csipet só
  • fél kg liszt
  • kb 2 dl langyos víz
  • 2 ek olaj
Mit kell csinálni?

Futtassuk fel az élesztőt. Hogy kell? Hát így.  Szépen türelemmel várjuk meg, hogy felfusson. Ha felfutott, tegyük bele a lisztet meg a sót. Kezdjük el gyúrni, és apránként adjuk hozzá a langyos vizet. Ne sajnáljuk az időt: gyúrjuk jó sokáig! Mama szerint akkor jó, ha már gyöngyözik a homlok. :) Az olajat is adjuk hozzá, és gyúrjunk belőle jó kis cipót. Takarjuk le, és hagyjuk kelni. Én reggel gyúrtam össze, aztán elmentünk sétálni egyet, szóval szerintem több, mint egy órát kelt - ami hasznára vált a tésztának. Mielőtt a feltéttel jól megpakolnánk, nyújtsuk ki, így is jó, ha kel még egy kicsit. Nekem ez a tésztamennyiség két, kb 25 cm átmérőjű kerek edényre volt elég.

Mi legyen a feltét?

Nos, mivel a brazillal megnövekedett a folyton korgó gyomrú hímek száma a háztartásban, valami tartalmas tölteléket szerettem volna bele tenni. Darált húst megpirítottam hagymával, nyakon öntöttem paradicsomszósszal. Ez volt az alap. Erre ment kukorica, gomba, póréhagyma, olívabogyó, és nagyon nagyon nagyon sok sajt. A sütőben kb 200 fokon addig sütöttem, míg a sajt meg nem pirult.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése