2012. március 30., péntek

Zöldséges!!!

Képzeljétek, nagy öröm ért ma! :) A helyi újságban találtam egy hirdetést egy zöldségesről, és elmentünk, és bevásároltunk, és nagyon boldog vagyok! :) Tudom, hogy sokaknak egy ruhától vagy egy cipőtől lesznek ilyen érzései... de hát ez van.

Miért ekkora szám, hogy találtam zöldségest? Hát mert itt nincs. Egyszerűen nem szokás. Mindent meg lehet kapni a szupermarketekben, jó minőségben és széles választékban. A legnagyobb az ICA (ejtsd: ika, véletlenül sem ica), de jó még a Willy's, és van Lidl is. Hentest én egyet ismerek ebben a városban, ahol élünk, de hát az valami iszonyatosan drága - a hús amúgy is vagy három-négyszer drágább, mint Magyarországon... Na azt azért hozzátenném, hogy egy dolog van, aminek persze csináltak külön üzletet: ez pedig az alkohol! Ez ugyanis állami monopólium, és csak a Systembolaget nevű hálózat üzleteiben lehet venni (a szupermarketekben max. 3,5%-os söröket lehet venni), ennek meghatározott nyitva tartása van, vasárnap zárva van, és szigorúan ellenőrzik az életkort is (Svédországban 21 év az alkoholfogyasztás alsó határa). (Persze a svédek megtehetik, hogy bevásárolnak ott, és a fiatalok itt is ugyanúgy isznak, mint bármelyik országban, ha nem úgyabbul. :D)

Szóval nagyon hiányoznak a zöldségesek, akiket név szerint ismerünk (a szülővárosomban például Julika!!!), és hozzák a nagybani piacról az árut, vagy milyen jó egyet sétálni a Lehel piacon, és kiválogatni az első epreket... Ezért örültem, amikor ma eljutottunk Sally zöldségesébe, amit arabok működtetnek - a város harmada (!) arab egyébként. A zöldséges mellett egy fodrászat van, onnan jön be a hajlakk-illat meg valami arab nyelvű zene, és ha a pillantásom két másodpercnél tovább időzik el egy fajta árun, az árusok egyike máris odakiabálja az árát - amit amúgy látok magam is, és ha nem tudnék svédül, a biztonság kedvéért még arabul is oda van írva a zöldségek neve :D Széles a választék, én meg dőzsölök, és fizetek (meglepően keveset), és oda se nézek, már egy másik arab már be is zacskózott nekem mindent... És remélik, jövök még. :)


Ja és azt még hozzátenném, hogy miközben vásároltunk, szakadt a hó. :) Nem tudom, otthon milyen idő van, de itt visszajött a tél.

1 megjegyzés:

  1. Itthon mostanában süt a nap, és nagyon fúj a szél. :) Zöldségesem nekem is van/volt - abszolút megértem a bejegyzésed - a koli mellett nyílt egy igazán kedvező árakkal és széles kínálattal.

    VálaszTörlés