2012. március 12., hétfő

Lasagne

...avagy egy étel, amit bárki el tud készíteni, de tényleg. Ha jól emlékszem, nekem ez volt az egyik legelső próbálkozásom még otthon.

Mi kell hozzá?

  • olívaolaj
  • vöröshagyma - én teszek vele néha póréhagymát is, finom vele!
  • fokhagyma
  • 500 gr darált hús
  • bors
  • bazsalikom
  • paradicsomszósz
  • ha szeretitek: friss gomba, friss paradicsom
  • lasagne tészta
  • sajt a tetejére
Mit kell vele csinálni?

Meg kell pirítani a hagymát az olajon, aztán mehet a hús. Fehéredésig kevergetjük, fűszerezzük. Ráöntjük a szószt, aztán rétegezünk mindent. 200 fokra előmelegített sütőben addig sütjük, míg meg nem pirul a tetején a sajt.

Olyan receptet is találtam, ami besamel szószt használ - én van, hogy ezt kispórolom belőle (lustaság fél egészség!). Igazából ha minden tésztadarab jól le van öntve a szószos hússal, akkor megpuhul és nem marad ropogós.




1 megjegyzés:

  1. Jó recept! :)
    Nem teszel bele oregánót?
    Nekem olyan Dr. Oetker receptem van ami "hamis besamelt" tesz bele, azaz tejfölt, reszelt sajtot és egy kis tejet összekever, és ez megy még a rétegek közé. Kellemesen lágyítja, nem lesz olyan tömény. Én mindig így csinálom, még sosem csináltam igazi besamellel.

    VálaszTörlés